روسیه – شهر تاریخی سن پترزبورگ – رستوران ها

روسیه – تور سن پترزبورگ – رستوران ها

 

درود خدمت دوستداران و علاقمندان سفر و تور روسیه

به دلیل وجود تنوع غذایی بسیار در روسیه و وجود رستوران های متعدد در این کشور (روسیه )  مرکز تخصصی سفر به روسیه در این قسمت به معرفی برخی از بهترین رستوران های شهر سن پترزبورگ روسیه می پردازد.

 

رستوران ایتالیایی فرانسسکو Francesco – روسیه

یکی از بهترین رستوران های ایتالیایی در شهر سن پترزبورگ روسیه می باشد. این رستوران با سرو غذاهای دلچسب و گوارا توجه بسیاری از وب سایت ها را در این زمینه به خود کسب کرده است و همچنین وجود اشیایی شیک و سنتی کشور ایتالیا که مستقیما از این کشور به این رستوران آورده شده است قابل توجه است. هر آنچه از یک رستوران ایده آل انتظار می رود در این مکان رعایت شده است. این مکان از ساعت ۱۲ ظهر الی آخر شب به فعالیت می پردازد.

Address: Suvorovskiy Prospect 47, St Petersburg

 

رستوران پالکین Palkin – روسیه

این رستوران تاریخی از سال ۱۸۷۴ شروع به فعالیت نموده و جزو یکی از بهترین رستوران های شهر سن پترزبورگ و کشور روسیه است. در این رستوران انواع غذاها  اعم از گوشت گاو اسکاتلندی، خاویار سیاه و همچنین انواع نوشیدنی های مرغوب و … سرو می شود.

Address: Nevsky Prospect, St Petersburg Russia

Open: 12pm – 23

 

رستوران و خاویار بار Caviar Bar – سن پترزبورگ – روسیه 

خاویار بار سن پترزبورگ روسیه یکی از رستوران های محبوب و معروف این شهر می باشد. در این مکان انواع خاویارهای مختلف اعم از خاویار سیاه و قرمز موجود می باشد و همچنین انواع غذا های روسی از جمله خرچنگ کامچاتکا که با استفاده از سس شامپاین و بیف استراگانوف سرو می شود. در این رستوران موسیقی روسی فضای گرم و دوست داشتنی را ارائه می کند.

Address:  Belmond Grand Hotel Europe ,Nevsky Prospekt, Mikhailovskaya Ulitsa 1/7, 191186 St Petersburg, Russia


کافه رستوران ایدیت Idiot – سن پترزبورگ – روسیه

این کافه رستوران زیبا و دنج در نزدیکی میدان سنت اسحاق و کاخ یوسوپوف واقع شده است که انواع غذاهاییی سنتی و گیاهی بین المللی و روسی را طبخ می کند. این رستوران دارای چهار اتاق بسیار زیبا و تزئین شده با وسایل آنتیک به همراه یک کتابخانه شلوغ می باشد.

کارکنان رستوران ایدیت به زبان فارسی و انگلیسی مسلط می باشند بنابراین مکانی مناسب برای عزیزانی است که توسط مرکز تخصصی سفر به روسیه به این کشور سفر کرده اند. Travel Russia. لازم به ذکر است موسیقی جاز و کلاسیک فضای دلنشین را برای شما به ارمغان می آورد.

Address: nab. Reki Moyki, 82, St Petersburg, Russia, 190000

 

 

رستوران تندوری Tandoori Nights – سن پترزبورگ – روسیه 

این رستوران در سال ۲۰۰۴ شروع به فعالیت نموده و یکی از قدیمی ترین رستوران های هندی شهر سن پترزبورگ روسیه می باشد. این رستوران مقابل کلیسای جامع سنت اسحاق قرار گرفته است. این رستوران در سالیان اخیر پذیرای رئیس جمهور هند و اعضای کابینیه ایشان بوده است و همچنین جشن استقلال هند در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۱۴ در این مکان برگزار شده است.

این رستوران دارای تنوع غذای گسترده ای از جمله بره کباب، گوشت بره با سبزیجات معطر هندی، میگو با سبزیجات خاص، مرغ و … می باشد.

Address: Voznesensky Ave, 4, St Petersburg, Russia

 
 

رستوران مولیز میوز Mollie’s Mews – سن پترزبورگ – روسیه

اولین رستوران بار ایرلندی که از سال ۱۹۹۴ در شهر سن پترزبورگ روسیه فعالیت خود را آغاز نموده است. این رستوران توانسته با استفاده از وسایل کهنه و از مد افتاده افراد زیادی را جذب خود نمایید. این رستوران با ارائه یک منو کامل و هوشمندانه غذایی و نوشیدنی خود را جزء برترین ها در این زمینه قرار دهد. این رستوران در قلب شهر سن پترزبورگ روسیه با دسترسی آسان قرار گرفته است.

Address: Ulitsa Bol’shaya Konyushennaya, 5

Nearest Subway Station: Admiralteyskaya, Nevskiy Prospekt, Gostiny Dvor

 

 

رستوران نپ Nep Cabaret – سن پترزبورگ – روسیه

رستوران نپ در سال ۱۹۲۱ توسط لنین احداث گردید و هم اکنون یکی تز معروف ترین رستوران های شهر سن پترزبورگ روسیه می باشد. این مکان در مرکز شهر سن پترزبورگ روسیه و نزدیک به میدان کاخ این شهر واقع شده است. دکوراسیون داخلی این رستوران به سبک روسی می باشد و دارای فضای بسیار زیبا و دلنشین است که توسط شمع های روشن جذابیت آن دو چندان شده است.

در این رستوران یک خواننده با صدای دلنشین به صورت زنده برنامه اجرا می کند و رقاص ها با لباس های رنگارنگ به هنر نمایی می پردازند. دراین مکان غذا های ایتالیایی، روسی ، اروپایی و انواع ماهی و گوشت که از دستور العمل های دیرینه خانگی بهره می برند طبخ می شود.

Address: Nab. reky Moiky 37

Open ۱۲:۰۰ – ۰۱:۰۰, Mon, Tue ۱۲:۰۰ – ۲۳:۰۰

 

رستوران تراپیست Trappist – سن پترزبورگ – روسیه

رستوران تراپیست سن پترزبورگ روسیه یکی از معروف ترین رستوران های این شهر زیبا و تاریخی می باشد. این رستوران دارای یک بار بلژیکی است و در آن بیش از ۱۰۰ نوع نوشیدنی عالی سرو می شود. صدف تازه که در روزهای جمعه الی یکشنبه سرو می شود به طور مستقیم از دریایی سفید صید شده و در اختیار مشتریان این رستوران قرار می گیرد.

Address: ul. Radishcheva, 36, Saint Petersburg, Russia, 191014

 

 

رستوران پالرمو Palermo – سن پترزبورگ – روسیه

پالرمو یک رستوران به سبک ایتالیایی می باشد. روی دیوارهای گچی آن نقاشی های زیبای سواحل ایتالیا به تصویر کشیده شده است که از آبرنگ برای ایجاد این تصاویر زیبا استفاده شده است.

در این رستوران یک منو مدیترانه ای با سالاد سالم و مقدار زیادی از زیتون و گوشت بدون چربی به همراه منو غذاهای سنتی ایتالیایی ارائه می شود. در طول هفته سفارش پیتزا و پاستا از تخفیف ۳۰ درصدی برخوردار می شوید. کارکنان این رستوران به زبان انگلیسی تسلط کامل دارند.

Address: Nab. reky Fontanky 50

 

انواع فست فود – سن پترزبورگ – روسیه

در کشور پهناور روسیه فست فود به راحتی در هر شهر از این کشور به چشم می خورد. در شهر سن پترزبورگ ۲ کمپانی مشهور آمریکایی McDonald’s و KFC در عرصه فست فود رقابت تنگاتنگی دارند بنا براین دسترسی به انواع فست فود در این شهر به راحتی امکان پذیر می باشد.

 

 

روسیه – تور روسیه – سفر به روسیه

http://travelrussia.ir

روسیه – سن پترزبورگ – شهر بازی

روسیه – سن پترزبورگ – شهربازی دیو استرو

مرکز تخصصی سفر به روسیه مفتخر است با ارائه اطلاعات کافی درباره کشور روسیه به عزیزانی که قصد سفر به این کشور پهناور را دارند کمک کوچکی در ارائه شناخت روسیه کرده باشد، بنابراین با در اختیار گذاشتن اطلاعات جامع توسط متخصصان سفر به روسیه و تجارب مسافرانی که با استفاده از راهنمایی های این مرکز بهروسیه سفر کرده اند بر آن شدیم که درباره مکان های تفریحی روسیه اطلاعات کامل و جامع ارائه دهیم. در این قسمت به بررسی و معرفی شهربازی دیو استرو Divo Ostrov در شهر زیبا، سرسبز و تاریخی سن پترزبورگ روسیه می پردازیم.

 

سن پترزبورگ – شهربازی دیو استرو – روسیه 

شهربازی دیو استرو Divo Ostrov در جزیره کرستوسکی Krestovsky واقع شده است. این مکان تفریحی به امکانات و تجهیزاتت عالی برای تمام سنین اعم از بزرگسال و خردسال مجهز می باشد و مکانی بسیار عالی و دوستانه برای یک تجربه متفاوت در دنیای بازی است. این شهربازی تحقق رویای کودکان در دنیای واقعیت است همچنین این مکان دارای رستوران های متعدد، کافی شاپ ها، مرکز خرید و همچنین از لحاظ بصری بسیار شیک و لوکس می باشد.

 

در این شهربازی بسیار زیبا علاوه بر بازی های هیجان انگیز و پر از انرژی قسمتی نیز وجود دارد که شامل انواع مختلف پرندگان زیبا و کمیاب است، همچنین وجود دریاچه ای بسیار زیبا که منشا آرامش روحی بازدیدکنندگان است زیبای این شهربازی را دوچندان کرده است. ورودی این شهر بازی در نزدیکی ایستگاه مترو کرستوسکی استرو Krestovsky Ostrov می باشد. در این پارک می توانید مدیریت خوبی برای میهمانی های تولد کودکان، عروسی و … خود داشته باشید .

برای زوج هایی که به تازگی زندگی مشترک خود را آغاز کرده اند و برای افرادی که روز تولد آنها می باشد این پارک یک ساعت استفاده از وسایل موجود در این شهر بازی را به طور رایگان در اختیار آنها قرار می دهد.

 

روسیه – تور روسیه – سفر به روسیه

http://travelrussia.ir

روسیه – سن پترزبورگ – مراکز خرید

روسیه – سن پترزبورگ – مراکز خرید

درود به تمامی دوستان و علاقمندان سفر به روسیه 

با توجه به پرسش های متداول مسافران تور روسیه در سالهای قبل و همچنین جهت تسهیل خرید مسافران تور روسیه در شهر سن پترزبورگ به معرفی بهترین مراکز خرید در این شهر می پردازیم :

 

مراکز خرید شهر سن پترزبورگ

 

بولشویی گوستینی دور Bloshoi Gostiny Dvor :

نه تنها قدیمی ترین و بزرگ ترین مرکز  خرید شهر سن پترزبورگ ، بلکه یکی از اولین بازارهای سرپوشیده به سبک طاق نما در جهان است. قدمت آن به نیمه قرن هجده  می رسد و ساخت آن به بیست و هشت سال طول کشیده است. مجموعه ای با بیش از ۱۰۰ فروشگاه در خیابانی به طول یک کیلومتر و مساحت ۵۳ هزار متر مربع قرار دارد. در این مرکز اجناس به صورت خرده فروشی، از لوازم خانگی گرفته تا پوشاک، کالاهای ورزشی، اسباب بازی، جواهرات، سوغات و تفریحگاه کودکان وجود دارد. قیمت اجناس در این جا نسبت سایر مراکز در سن پترزبورگ گران تر است.

 

پاساژ تجاری Passage Trading House

مرکز خریدی کوچک اما بسیار زیبا است که در شهر سن پترزبورگ عرضه کننده اجناس با کیفیت و مد روز برای کودکان، زنان و مردان، لوازم خانگی، عتیقه جات، جواهرات و کادویی می باشد. این مرکز معروف به هارودز Harrods سن پترزبورگ ، و روبروی مرکز خرید گوستینی دور واقع شده است.

 

خانه داد و ستد لنینگراد Leningrag House of Trade

این فروشگاه مجموعه ای از لوازم خانگی، پوشاک، جواهرات و عط را به صورت عمده فروشی و خرده فروشی عرضه می کند.

 

فروشگاه بزرگ موسکوفسکی Moskovsky

این فروشگاه مجموعه ای از پوشاک، اسباب بازی، لوازم خانگی، کالاهای ورزشی، سوغات و اشیاء هنری را به عرضه نمایش می گذارد.

 

مرکز خرید گالریا – سن پترزبورگ

مرکز خرید گالریا یکی از بزرگترین مراکز خرید سن پترزبورگ می باشد که در مرکز این شهر قرار دارد. گالریا هر چیزی که از یک مرکز خرید مدرن انتظار مرود بر آورده می سازد.

 

فروشگاه ناروسکی Narvsky

این فروشگاه مجموعه ای از پوشاک، اسباب بازی، لوازم خانگی، لوازم برقی و کالاهای ورزشی را ارائه می دهد.

 

فروشگاه بزرگ اسوتلنوفسکی Svetlanovsky

این فروشگاه مجموعه ای از سالن های عرضه پوشاک، لوازم خانگی، جواهرات، سوغات و بخشی برای بازی کودکان دارد.

 

مرکز خرید اپراکسین سن پترزبورگ Apraksin Dvor

در این بازار تنوع زیادی از انواع محصولات یافت می شود.

 

خیابان نوسکی Nevsky Prospekt

در این خیابان که به شانزلیزه سن پترزبورگ معروف می باشد، یک ردیف فروشگاه و مغازه های لوکس قرار گرفته است که یکی از بهترین مراکز خرید شهر سن پترزبورگ محسوب می شود.

 

بازار سوغات Souvenirs Market

انواع سوغات ارزان قیمت از عروسک های ماتروشکا تا سوغات و یادگاری های روسی در اینجا به فروش می رسد. این بازار پشت کلیسای مسیح ناجی، نزدیک به کانال گریبودوودا واقع شده است.

 

گالری پریالکا pryalka

به معنای چرخ نخریسی، این گالری یک اندرونی گرم و منحصر به فرد به سبک کلبه روستایی روسی دارد. در آنجا می توانید انواع لباس و جوراب و شال گردن های ابریشمین شیک و گرم، بلوزهای زیبا و بسیاری چیزهای دیگر را بیابید. سایر ملزومات از جمله کیف پول، دستکش، کلاه و جوراب های ساق بلند نیز در آن یافت می شود.

 

روسیه – تور روسیه – سفر به روسیه

http://travelrussia.ir

تور روسیه – بهترین مراکز خرید مسکو

تور روسیه  و  مراکز خرید مسکو 

درود فراوان به همه علاقه مندان سفر به روسیه .

به درخواست اعضای تور روسیه در سال های ۹۳ و ۹۴ و همچنین برای آشنای بیشتر اعضای تور روسیه در سال های آتی با تهیه و معرفی لیست بهترین مراکز خرید در شهر مسکو امیدواریم توانسته باشیم کمک کوچکی به اعضای عزیز تور روسیه کرده باشیم.

 

خرید سوغات و یادگاری در روسیه به خصوص در مرکز شهر مسکو از کارهای عادی و روزمره مسافران است. اجناس ارزان تر را می توانید در بازار ایزمایلوفسکی Izmaylovsky در پارک ایزمالیلوو Izmalylovo بیابید که البته اجرای حرکات نمایشی توسط خرس های دست آموز در ورودی بازار، روش خوبی برای جذب گردشگران و اعضای تور روسیه به نظر می آید.

 

مرکز خرید اوروپتسکی Evropeiskiy

مرکز خرید جدیدی ست که در روسیه، در سال ۲۰۰۶ در شهر مسکو حوالی ایستگاه کیفسکی Kievsky نزدیک مترو افتتاح شده است و در مغازه های آن بسیاری از مارک های بین المللی نظیر Calvin Klein, Swatch, Marks and Spencer, Levi’s, Next یافت می شوند. این بازار همچنین دارای سینمای چند سالنی، فروشگاه مواد غذای، سوپر مارکت و تعداد زیادی انواع فروشگاه مختلف می باشد. طی نظر سنجی از اعضای تور روسیه در سال های گذشته با رضایت ۸۰ درصدی این عزیزان در ارتباط با این مرکز خرید مواجه شدیم.

 

مراکز خرید ایکا IKEA

سه فروشگاه از مجموعه فروشگاه های بین المللی ایکا در مسکو وجود دارد که همگی در خارج از جاده کمربندی و در مراکز خرید بزرگی چون مگا Mega که توسط ایکا اداره می شوند قرار گرفته اند. این مرکز خرید اتوبوس های به رنگ زرد روشن را به صورت رایگان در اختیار قرار می دهد که از نزدیک ترین ایستگاه مترو حرکت می کنند. متروی رچنوی وکزال Rechnoi Vokzal از شمال، لیوبلینو یا کوزمینکی Lyublino or Kuzminki از جنوب شرقی تیوپلی استن Tyopliy Stan از جنوب به این مجتمع متصل هستند.

 

مجتمع تجاری گوم Gum

این مجتمع با معماری قابل توجه، مجاور میدان سرخ Red Square و در مرکز شهر مسکو قرار دارد که بزرگترین مرکز تجاری روسیه و یکی از بزرگ ترین مراکز تجاری دنیا است و در سال ۱۸۹۳ افتتاح سده است. در زمان افتتاح، ۲۰۰ فروشگاه در آن وجود داشت. ساختمان سه طبقه آن سابقا پر از اجناس روسی با کیفیت متوسط بود و اکنون تبدیل به مرکز خرید بزرگی با مارک های بین المللی و بوتیک های بسیار گران قیمت شده است. این مجتمع به دلیل نزدیکی به مرکز شهر محلی مناسب برای خرید اعضای تور روسیه می باشد.


مرکز خرید دتسکای میر Detskiy Mir

به معنای دنیای کودکان است و انواع اسباب بازی ها را می توان در آن یافت اما در بعضی از مغازه های این مر کز، کتاب و دی وی دی و انواع سوغات سایر کشورها هم فروخته می شود. بازار دتسکای میر، شعبات خود را در سرتاسر روسیه گسترانده است و امروزه فروشگاهای آن در اندازه های مختلف (اما با اجناس کودکانه متنوع) در مراکز خرید مسکو و سایر شهرهای اصلی روسیه، یافت می شود. (مناسب برای تور روسیه )

 

مرکز خرید گورود Gorod

به معنای شهر، مرکز خرید بسیار بزرگی است که در اواخر سال ۲۰۰۶ در ابتدای خیابان ریازان Ryazan، ساخته شده است. این مرکز شامل هایپر مارکت اوچان Auchan، انواع فست فود، بوتیک، فروشگاه، سینما، زمین اسکیت روی یخ و غیره می باشد.(مناسب برایتور روسیه )

 

مرکز خرید تی. یو. اس. ام TSUM

این مرکز، یکی از مشهورترین فروشگاه های مسکو است که در یک ساختمان شش طبقه در خیابان پتروفکا واقع است و به صورت فروشگاهی با اجناس گران قیمت، با مجموعه ای از تقریبا تمام طراحان درجه یک اروپایی، توسعه یافته است و می توان با دو دقیقه پیاده روی از پاساژ پتروسکی به سمت یولیستا پتروفکا Ulista Petrovka به آنجا رسید.

 

مرکز خرید آتریوم Atrium

مرکز خرید بسیار بزرگی روبروی ایستگاه کرسک Kursk مسکو می باشد. این بازار همه چیز را یکجا دارد، لباس فروشی های متعدد، عطر فروشی، سوپر مارکت، محل بازی و تئاتر فورمول کینو Formula Kino و بهترین مکان برای خرید به شمار می رود. یک کافی شاپ بزرگ نیز در این سالن هست که هر شب کنسرت زنده موسیقی سنتی و پاپ در آن اجرا می شود.

 

مرکز خرید مانژ Manezh

گرچه اسم اصلی این مرکز خرید اخوتنی ریاد Okhonty Ryad است اما مردم به خاطر میدانی که در آن قرار گرفته آن را مانژ می نامند. اجناسی با برندهایی همچون Benetton, Tommy Hilfiger, Motivi, MEXX و در کنار آنها اجناس کادویی، نقطه قوت این مرکز می باشد. این بازار در نزدیک میدان کرملین Kremlin است.

 

فروشگاه سانرایز پرو Sunrise Pro 

هایپر مارکت کامپیوتر و لوازم فنی و الکترونیکی است و در شمال مرکز شهر قرار دارد و خرید کردن در آن به شیوه بسیار پیشرفته و کاملا مکانیزه  است مخصوصا برای مشتریانی که می دانند چه می خواهند، زیرا تقریبا تا قبل از پرداخت، فرصت دیدن کالا را ندارند. همچنین شرایط باز گرداندن و ضمانت کالا در این فروشگاه بسیار پیچیده است. اینجا از لحاظ قیمت بهترین محل برای خرید لوازم الکتریکی می باشد.

 

فروشگاه رام استور Ramstore

فروشگاه های زنجیره ای عرضه کالا در روسیه است و اجناس در آن جا زیر قیمت معمول مسکو عرضه می شوند. به طور کلی در شهر مسکو ۲۲ فروشگاه رام استور موجود است.

 

پاساژ پتروسکی Petrovsky Passazh

پتروسکی لوکس ترین پاساژ شهر است و بوتیک های Nina Ricci, Givenchy,MaxMara,Kenzo,Bally و یک فروشگاه عتیقه فروشی، این فضای شیک با سقف شیشه ای را زیباتر ساخته اند. تور روسیه

 

خیابان قدیمی آربات Arbat

سرتاسر این خیابان پر از دست فروشی ها با اجناس ارزان، سوغات، کافه، رستوران های سطح پایین و غیره می باشد. قیمت ها از معقولانه به فریبنده و به نوعی کلاهبرداری، تغییر می کنند. بسیاری از فروشنده ها اول قیمت را خیلی بالا می گویند و اگر با آنها روسی صحبت کنید کم می کنند. فروشگاه های دیگر نیز تقریبا همان کالا را می فروشند اما با قیمتی بالاتر و مقطوع.

 

خیابان تیورسکایا Tverskaya

این خیابان از کاخ کرملین در کشور روسیه آغاز شده و از شمال شرق به سمت تیور Tver و سن پترزبورگ امتداد دارد. به همین علت، شاهراه بسیار مهمی در روسیه به شمار می رود. امروزه با داشتن بوتیک های معتبر، شیک ترین و مد روزترین خیابان مسکو می باشد. (مناسب برای تور روسیه )

 

تور مسکو و تور روسیه

 

تور روسیه – مکان های دیدنی جزیره واسیلوفسکی

 تور روسیه – مکان های دیدنی جزیره واسیلوفسکی

 

در این قسمت به معرفی مکان های دیدنی جزیره واسیلوفسکی شهر سن پترزبورگ روسیه می پردازیم تا عزیزانی که در تور روسیه ثبت نام کرده اند شناخت جامع تری نسبت به مکان های دیدنی این جزیره داشته باشند.

 

کلیسای جامع اندرویوفسکی – تور روسیه

شاید زیباترین بنای مذهبی در این جزیره باشد که در سال ۱۷۸۰ تاسیس شده است. گنبد اصلی آن، بر روی سه برج باریک بنا شده است که در راس هر کدام دو ناقوس قرار گرفته است. تندیس پر ابهت حضرت مسیح با سه لایه آب طلا کاری و ۱۷ متر ارتفاع درون این کلیسا جای گرفته است. ( تور روسیه )

 

کلیسای صعود مریم مقدس Assumption of Mary

این کلیسای پنج گنبدی، در سال ۱۸۹۷ بنا شد. در زمان حکومت کمونیست ها در سال ۱۹۳۵ همانند اغلب کلیساها و اماکن مذهبی، این کلیسا توسط اتحاد جماهیر شوروی ( روسیه کنونی ) مبدل به انبار کالا شد؛ اما در سال ۱۹۹۳ مجددا به خدمت مراسم مذهبی در آمد و از سال ۱۹۹۶ برای باسازی و نوسازی آن نیز اقدام شده است. ( تور روسیه )

 

صراف خانه یا موزه نیروی دریایی – تور روسیه

این مکان در سال ۱۸۱۶ به سبک نئو کلاسیک ساخته شد. این موزه یکی از بزرگ ترین موزه های دنیاست، نمایشگاهی از کشتی های نیروی دریایی روسیه ، از زمان تاسیس تا زمان حاضر می باشد و شامل انواع سلاح های جنگی، کشتی هایی با مدل های مختلف می باشد به طوری که حتی برخی از سر دکل های کشتی ها، اصلی می باشد و در واقع نمایشی ست بزرگ از تاریخ دریانوردی  و کشتیرانی روسیه از جنگ جهتنی دوم و نیز نمایشی در مورد شبیخونی که به کاخ زمستانی Winter Palace وارد شد.

 

مجسمه ایوان کروزنشترن Ivan Kruzenshtern Statue

تندیسی از دریاسالار ایوان کروزنشترن، که در سال ۱۸۷۰ به مناسبت صدمین سالگرد این دریاسالار معروف، در روسیه ساخته شد. ( تور روسیه  )

 

کاخ منشیکوف – تور روسیه

در کاخ منشیکوف موزه ای وجود دارد، که در آن آثار هنری و جلوه ای از زندگی مردم در قرن هجدهم در معرض نمایش گذاشته شده است. این کاخ در سال ۱۷۲۱ برای اولین حکمران سن پترزبورگ و پیش از آن، برای پطر کبیر، به سبک معماری قرن هجده ساخته شده و اولین بنا در این شهر است که با سنگ های گران قیمت ساخنه شده است. در این کاخ راه پله های از سنگ های بزرگ و قدیمی، اتاق هایی به سبک چینی و به شکل کشتی، از از جنس چوب گردو به چشم می خورند. ( تور روسیه )

 

موزه معدن کاری Mining Institute Museum

یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موزه های زمین شناسی در جهان و بالغ بر ۲۰ هزار نمونه در آن موجود می باشد که از بیش از ۸۰ کشور جمع آوری شده است. سر درب با ابهت و تحسین بر انگیزه موزه، که به سبک سلطنتی سال ۱۸۱۱ ساخته شده است نیز جالب و دیدنی است.

 

نارودوولتس Narodovolets

به معنای اراده مردمی است. یک زیر دریایی به جا مانده از جنگ جهانی دوم است، که برای نمایش طرز عملکرد آن در زمان جنگ بازسازی و آماده شده و توسط موزه نیروی دریایی روسیه اداره می گردد.

 

دانشکده نیروی دریایی روسیه – Naval Institute

قدیمی ترین آکادمی نیروی دریایی روسیه می باشد که توسط پطر کبیر در سال ۱۷۰۱ بنا شده است. از نام آورترین فارغ التحصیلان این دانشکده، ایوان کروزنشترن و ریمسکس کورساکوف را می توان نام برد. این ساختمان در سال ۱۷۹۸ در روسیه مجددا بازسازی شد.

 

ستون های شاخکدار – تور روسیه

اولین بنای تاریخی که به محض ورود به استرالکا ( محل تلاقی دو انشعاب رودخانه) جلب توجه می کند، این ستون ها می باشند که در سال ۱۸۱۰ ساخته شده اند و هنوز نماد شهر سن پترزبورگ روسیه محسوب می گردند. این ستون ها مزین به شش شاخک جانبی هستند (و یا به قولی، دماغه کشتی های تصرف شده) که نمادی از قدرت کشتی های جنگی بالتیک روسی می باشند.

مجسمه های که معرف رودخانه های بزرگ روسیه اروپایی می باشد؛ از جمله ولگا، دنیپر، نوا و ولکوف، در پایه این ستون ها مشاهده می شوند. این مجسمه ها علاوه بر نقش زینتی، حکم فانوس دریایی را نیز دارند که مشعل های گازی آن تا به امروز ذر روزهای تعطیل روشن می شوند.

 

پارک و ستون هرمی سنگی رومیانتسوسکی Rumyantsevsky park and obelisk

این ستون در سال ۱۷۹۱ از پارک سرزمین خدای جنگ Mars Field In Honor، به افتخار پیروزی کنت رومیانتسوف در جنگ روس و ترکیه، بدین جا نقل مکان کرده و در میان پارک قرار گرفته است. در انتهای غربی این پارک مجسمه دو نقاش معروف روسی رپین Repin و سوریکف Surikov  مشاهده می شوند.

تور روسیه )

 

مجسمه ابوالهول از تبان Theban Sphinxes

یکی از شگفت انگیزترین چیزهای که در این جزیره به چشم می خورند دو مجسمه گرانیتی ابوالهول هستند که سه هزار سال عمر دارند؛ یعنی قدیمی تر از خود شهر. این عجایب، در سال ۱۸۲۰ در حفاری های مقبره آمن هوتب سوم در نزدیکی شهر تبس مصر یافت شده است. کاتبان و رجل سیاسی موراویوف با مشاهده آن نامه ای به تزار روسیه نوشتند و در آن خوستار خرید این دو مجسمه برای نمایش در شهر سن پترزبورگ روسیه شدند. عجیب آنکه، این دو مجسمه در شهر بسیار محبوب واقع شدند، تا آنجا که مجسمه سازان روسی را بر آن داشت که شش نمونه دیگر به همان شکل بسازند

 

روسیه – تور روسیه – سفر به روسیه

http://travelrussia.ir