تور روسیه – موزه ها و اماکن فرهنگی نیژنی نووگورود

تور روسیه

 

موزه ها و اماکن فرهنگی نیژنی نووگورود –  تور روسیه

به در خواست عزیزانی که در سال های گذشته از طریق مرکز تخصصی تور روسیه ، سفر به روسیه را تجربه کرده اند و یا دوستانی که در آینده قصد دارند به روسیه سفر کنند در این قسمت به معرفی موزه ها و اماکن فرهنگی نیژنی نووگورود می پردازیم

 

تور روسیه

موزه هنر نیژنی نووگورود Nizhny Novgorod Art Museum

یکی از قدیمی ترین موزه های هنر در روسیه و بزرگ ترین و مهم ترین گالری هنر و موزه تاریخ و فرهنگ مردم شهر است و نخستین بار در سال ۱۸۹۶ برای بازدید عموم گشوده شد. نقاشی های اولیه این موزه ، توسط گروهی از آماتور های محلی به این موزه اهدا شده اند. ماکسیم گورکی نقش مهمی در جهت گردآوری این مجموعه ایفا نمود. بعد از انقلاب سال ۱۹۱۷ ، به یکی از برترین موزه ها در روسیه تبدیل شد. این موزه ی هنری فوق العاده با بیش از ۱۲۰۰۰ اثر نمایشی مجموعه ای عظیم و شگفت انگیز از آثار روسی است که البته مجموعه هایی نیز از کارهای بوریس کاستودیوف و نیکولاس روریج نیز در آن وجود دارد . در این موزه ، نه تنها آثار هنری روسیه بلکه طیف وسیعی از شاهکار های اروپای غربی نیز به معرض نمایش گذاشته شده است.

آن چه که موجب شده تا این گالری از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد ، مجموعه ی جالبی از سبک هنری پیشرو روسی به واسطه ی آثاری از کازمیر مالویچ ، واسیلی کاندینسکی ، ناتالیا گونچاروا ، میخائیل لاریونوف و غیره است. کلکسیونی از آثار هنری آسیای شرقی نیز به چشم می خورد. محل این موزه در کرملین نیژنی نووگورود است.

 

تور روسیه - موزه هنر نیژنی نووگورود Nizhny Novgorod Art Museum

تور روسیه – موزه هنر نیژنی نووگورود Nizhny Novgorod Art Museum

 

 

 

موزه ی عکاسی روسیه Russian Museum of Photography – تور روسیه

در سال ۱۹۲۲ تاسیس شد. این موزه در ساختمانی در قرن ۱۹ ساخته شده ، قرار گرفته است و امروز به عنوان بنایی باستانی و شاهکار معماری روسیه ، حفاظت می شود. این موزه متعلق به آثار دو عکاس بسیار قدیمی در روسیه ، به نام های اندرو اسیوپویچ کارلین ( ۱۸۳۷ – ۱۹۰۶ – تور روسیه ) ، بنیان گذار عکاسی هنری و ماکسیم پترویچ دمیتریوف ، بنیان گذار عکاسی مطبوعاتی و نیز دوربین ها و جعبه های عکاسی قرن ۱۹ و ۲۰ است. نمایشگاه های مدرن نیز در این مکان برپا می شود. " تور روسیه " .

 

موزه ی ادبی Literary Museum

این مکان به ماکسیم گورکی اختصاص دارد. در این موزه نمایشگاه هایی از سوابق طبقه روشن فکر و گاهی موسیقی زنده و شب شعر برگزار می شود.

 

موزه ای.ام گورکی A.M.Gorky – تور روسیه

این موزه آپارتمانی است که گورکی با خانواده اش از سال ۱۹۰۲ تا ۱۹۰۴ در آن زندگی کرده است. نمایشگاهی کوچک از آثار ادبی نیز در آن یافت می شود.

 

موزه ادبی به یاد بود ان.ای.دوبرولیوبو N.A.Dobrolyubov Literary Memorial Museum

این موزه در مورد زندگی ان.ای.دوبرولیوبو ، سیاستمدار ، مقاله نویس ، فیلسوف و شاعر قرن ۱۹ است که در سال ۱۹۷۱ تاسیس شده است. دو قرن پیش این کشیش یکی از مهم ترین منتقدان ادبی روسیه به شمار می رفت. این موزه نمایش گر جلوه ای است از زندگی این کشیش و عصر طلایی ادبیات روسیه که وی در آن فعالیت می نمود . این موزه به موزه ی ماکسیم گورکی وابسته است و شامل دو بخش است: خانه ی وی و بخش ادبی …

 

موزه تاریخچه ی گاز Museum of the History of GAZ

در این موزه محصولات و مراحل کاری پالایشگاه گاز نووگورود روسیه به نمایش گذاشته شده است. این موزه و نمایشگاه اکنون یکی از بهترین موزه های صنعتی در میان بسیاری از موزه های فنی در سراسر روسیه است و سالانه پذیرای ۱۱۰۰۰ نفر بازدید کننده است. " تور روسیه

 

موزه یادبود وی.پی .چیکالوا The Memorial Museum of V.P.Chkalova

این موزه که از زمان شوروی ، وقف خلبانان قهرمان شده است ، مجموعه جالبی از تاریخچه ی هوایی روسیه است و در آن ، چند هواپیمای روسی به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

موزه تاریخچه ی هنر مردمی The Museum of History of Art-Crafts

هر آن چه که مربوط به زندگی مردم است ، در این موزه به نمایش گذاشته شده است ، خصوصا چیز هایی که توسط اقلیت ها تولید شده اند ،از جمله البسه ، مبلمان ، کار های فلزی ، صنایع هنری و تزئینی و غیره.

 

موزه یادبود آندری ساخاروف روسیه Andrey Sakharov Memorial Museum

ساخاروف یکی از موفق ترین معترضان سیاسی بود که در راستای دفاع از حقوق بشر و منع تولید انرژی اتمی در شوروی سابق فعالیت می نمود. او به مدت شش ماه در نیژنی نووگورود در تبعید به سر برد. آپارتمانی که وی در آن می زیست ، امروزه مبدل به موزه ای شده که در راستای اهداف بشر دوستانه و بهبود وضعیت جهان می کوشد. ( تور روسیه )

 

تور روسیه – گالری یارکوا The Yurkova Gallery

این گالری توسط فردی به همین نام تاسیس شده است. در این موزه ، آثار هنری نامتعارفی همچون نقاشی روی برگ خشک ، بر روی موزائیک و یا هر گونه نقاشی عجیب و غیر معمول به معرض نمایش گذااشته شده است.

 

گاری یملینا The Yemelina Gallery - تور روسیه

در این گالری شیوه زندگی سنتی روسیه در معرض نمایش قرار دارد. نمایشی دائمی از مجموعه نقاشی های سه بعدی آی.یملینا در این گالری برپاست.

 

 

روسیه – تور روسیه – سفر به روسیه

http://travelrussia.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.