روسیه – الکساندر پوشکین – alexander pushkin

الکساندر پوشکین – Alexander Pushkin

 

 

روسیه – پوشکین

الکساندر پوشکین ، از بزرگ ترین شاعران و نویسندگان زبان روسی است. بعضی از اشعارش را مردم روس حفظ می باشند. هم عصر فتحعلی شاه قاجار در ایران بود و ۳۷ سال بیشتر عمر نکرد. پدرش از یک خانواده اصیل روسی و مادرش، نوه یک برده آفریقایی به نام «هانیبال» بود که در کودکی از اتیوپی دزدیده شده و به تزار «پتر کبیر» هدیه داده شده بود و در دربار به درجات بالا رسیده بود. الکساندر پوشکین استعدادش را از کودکی نشان داد و در ۲۱ سالگی شعر بلند «روسلان و لودمیلا» را سرود که بسیار معروف است. به دلیل عقاید و جهت گیری هایش مورد غضب دربار بود و چند سال را در تبعید و در میدان های جنگ سپری کرد. بعدها با دختر ۱۶ ساله بسیار زیبایی به نام «ناتالیا » ازدواج کرد که خاطرخواهان زیادی داشت و از آن پس دوباره به دربار راه پیدا کرد. هرچند که دربار او را با اعطای پایین ترین نشان درباری، تحقیر کرد. تور روسیه

 

روسیه - الکساندر پوشکین - alexander pushkin

روسیه – الکساندر پوشکین – alexander pushkin

 

 تور روسیه

طی سال های بعد بدهی های سنگینی به بار آورد و شایعه شده بود که ناتالیا ، همسرش، با مرد دیگری رابطه دارد. در آن دوران، دوئل کردن رایج بود و پوشکین که به اعتبارش خیلی حساس بود، حدود ۳۰ بار دیگران را به دوئل فراخوانده بود. برای همین، مردی که گفته می شد با همسرش رابطه دارد را به دوئل دعوت کرد و زخم شدیدی برداشت و دو روز بعد از آن، در سال ۱۸۳۷ در سن پترزبورگ از دنیا رفت. به اعتقاد بسیاری این دوئل و تهمت خیانت ناتالیا به پوشکین از پیش برنامه ریزی شده بود و راهی بسیار مناسب بود تا درباریان و مخالفان وی، شاعر معرف روسی الکساندر پوشکین را از سر راه خود بدون دخالت مستقیم و بی دغدغه بردارند.

 

تور روسیه

تراژدی مرگ پوشکین ، حرفه ی نویسنده ی جوان دیگری با نام میخاییل لرمونتوف ( ۱۸۴۱ – ۱۸۱۴ ) را باخطر مواجه ساخت. پس از آن که وی از سرنوشت پوشکین آگاهی یافت شعری با نام مرگ شاعر Dead of a Poet – ۱۸۳۷ سرود و نیروهای فاسد درباره روسیه را که در مرگ پوشکین نقش داشتند ، تقبیح کرد. این شعر موجب شد تا لرمونتوف یک سال را در تبعید در قزاقستان به سر برد. جزئیات این تبعید به دقت ، در رمان قهرمان عصر ما ( ۱۸۴۰ – تور روسیه ) بیان شده است . این رمان شامل پنج داستان است که همگی بر داستان عشق قهرمان آن ، پچورین ، تمرکز یافته اند. هنگامی که از زوایای مختلف به زندگی پچورین نگریسته می شود ، داستان ها فاقد توالی زمانی هستند. ساختار پیچیده و تمرکز بر روان شناسی شخصیت اصلی موجب شد تا نویسندگان مطرح دیگر از این روند پیروی کنند.

 

 

روسیه

 تور روسیه

 سفر به روسیه

  Russia

http://travelrussia.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.