تور روسیه – نیژنی نووگورود – جغرافیا،اقتصاد و حمل و نقل


تور روسیه

 

نیژنی نووگورود – جغرافیا،اقتصاد و حمل و نقل ( تور روسیه )

با توجه به درخواست عزیزانی که در سال های گذشته توسط مرکز تخصصی تور روسیه ، سفر به روسیه را تجربه کرده اند در این قسمت و قسمت های بعدی درباره دیگر شهر های روسیه اعم از نیژنی نووگورود، امسک، یکاترینبورگ، آستاراخان و … توضیحاتی مفید و جامعی را در خدمت دوستدارات این مجموعه و عزیزانی که در آینده قصد ثبت نام در تور روسیه را دارند قرار می دهیم.

 

تور روسیه - نیژنی نووگورود

تور روسیه – نیژنی نووگورود

 

 

روسیه

جغرافیای طبیعی نیژنی نووگورود

شهر زیبای نیژنی نووگورود ، در غرب روسیه ،حدود چهارصد کیلومتری شرقی مسکو محلی که دو رود اولگا و اکا Oka تلاقی می کنند قرار دارد. وسعت شهر ۴۶۰ کیلومتر مربع است. این شهر مرکز فرهنگی و اقتصادی منطقه وسیع تجاری ولگا – ویاتکا Volga – Vyatka و نیز مرکز اداری استان نیژنی نووگورود Nizhny Novogorod Oblast و بخش فدرال ولگا Volga Federal District است.

 

روسیه

آب و هوای نیژنی نووگورود

این منطقه دارای آب و هوای قاره ای و مشابه شرایط آب و هوایی شهر مسکو است، گرچه زمستان های سردتری دارد که از اواخر نوامبر ( آبان – تور روسیه ) تا آخر مارس (اسفند – تور روسیه ) ادامه دارد و با پوشش دائمی برف همراه است.

 

جغرافیای انسانی شهر نیژنی نووگورود

روسیه

جمعیت این شهر ۱/۲۵۰/۶۰۰ نفر (۲۰۱۰ – تور روسیه ) و در هر کیلومتر مربع ۳/۰۴۵ نفر ( ۲۰۱۰) زندگی می کنند. نام قبلی شهر، گورکی Gorky بوده است. شهر نیژنی نووگورود پنجمین شهر بزرگ در روسیه است.

 

تور روسیه

تاریخچه شهر نیژنی نووگورود

پس از این شهر به منطقه دوک نشین موسکوی Muscovy در سال ۱۳۹۲، شاهزادگان محلی، نام شویسکی Shuisky را برگزیدند و در آن ساکن شدند. آنها در دربار آنجا سر شناس شده و شخصی به نام واسیلی چهارم Vasili IV را بر تخت پادشاهی نشاندند. سال های بسیاری در دوره شوروی سابق (روسیه کنونی )، جهت حفظ امنیت و حفاظت از تحقیقات و تولیدات نظامی، دروازه این شهر به روی بیگانگان بسته بود؛ گرچه این سال ها برابر بود با توقف ورود و گشت و گزرا گردشگران به شهر و لذت بردن از قایق های تفریحی در رودخانه ولگا. پایان ممنوعیت این شهر همراه بود با انتصاب مجدد تام آن از گورکی به نیژنی نووگورود. ” تور روسیه ”

 

روسیه - واسیلی چهارم Vasili IV

روسیه – واسیلی چهارم Vasili IV

 

 

 

تحصیلات در نیژنی نووگورود

تور روسیه

نیژنی نووگورود یکی از شهر های مهم تحقیقاتی اتحاد جماهیر شوروی و یکی از مراکز علمی و صنعتی روسیه است. از این رو مراکز دانشگاهی، تحقیقاتی و پژوهشی متعددی دارد. مهم ترین دانشگاه های آن عبارتند از:

 

 

۱- دانشگاه دولتی ان. آی. لوباچوفسکی

N. I. Lobachevsky State University of Nizhny Novgorod

 

 

نیژنی نووگورود روسیه - دانشگاه دولتی ان. آی. لوباچوفسکی

نیژنی نووگورود روسیه – دانشگاه دولتی ان. آی. لوباچوفسکی

 

 

 

۲- دانشگاه دولتی فنی آر. وای. الکسیف

R.Y. Alekseev Nizhny Novgorod State Technical University

 

۳- دانشگاه معماری و مهندسی عمران

Novgorod State University of Architecture and Civil Engineering Nizhny 

 

۴- دانشگاه دولتی زبان شناسی

Nizhny Novgorod State University of Linguistics

 

۵- آموزشگاه بازرگانی

Nizhny Novgorod Commercial Institute 

 

۶- دانشگاه علوم آموزشی

Nizhny Novgorod State Pedagogical University

 

۷- دانشگاه دولتی پزشکی

Nizhny Novgorod State Medical Academy 

 

تور روسیه - دانشگاه دولتی پزشکی

تور روسیه – دانشگاه دولتی پزشکی

 

 

 

۸- دانشگاه دولتی کشاورزی

Nizhny Novgorod State Agricultural Academy

 

 

تور روسیه

ورزش – نیژنی نووگورود

ورزش در این شهر طرفداران زیادی دارد. این شهر در رشته فوتبال با تیم اف.  سی ولگا نیژنی نووگورود FC Volga شتاخته شده است که در لیگ باشگاه های حرفه ای روسیه بازی می کند. از دیگر تیم های فونبال نیژنی نووگورود، اف . سی لوکوموتیو نیژنی نووگورود FC Lokomotiv است که در لیگ برتر روسیه Russian Premier League و جام اینترتوتو Intertoto Cup بازی کرده ولی در سال ۲۰۰۶ از رده تیم های مطرح خارج شد. > تور روسیه <

 

روسیه - اف. سی ولگا نیژنی نووگورود FC Volga

روسیه – اف. سی ولگا نیژنی نووگورود FC Volga

 

 

 

تیم هاکی روی یخ تورپدو نیژنی نووگورود Torpedo در لیگ بین المللی هاکی اروپا – آسیا ( KHL – تور روسیه ) بازی می کند. تیم کریکت این شهر، اچ. سی استارت HC Start است. تیم بندی ( نوعی هاکی روی یخ روسی ) نیژنی نووگورود در بالاترین رده بندی از لیگ چوگان روسیه قرار گرفته است که در سال ۲۰۰۲ در مقابل تیم ودنیک Vodnik به فینال مسابقات دست یافت. هر دو مسابقه به علت هوای گرم، در شهر آرکانجلسک Arkhangelesk – شهری در شمال شرقی روسیه است – برگزار شد. پس از آن یک زمین مصنوعی در شهر ساخته شد تا در تمام ایام امکان ورزش های روی یخ را فراهم باشد.

 

سفر به روسیه

اقنصاد شهر نیژنی نووگورود

نیژنی نووگورد یکی از مراکز فن آوری اطلاعات ( IT ) در روسیه است. این شهر، در رده بندی برای تحقیق و توسعه ( R & D – تور روسیه )، در میان عمده ترین شهر های روسیه قرار می گیرد. در این شهر چندین شرکت برنامه نویسی به صورت پیمانکاری داخلی نیز یافت می شوند، از جمله: تیکام Tecom، شرکت سهامی خاص دویتل Devetel Ltd، شبکه ارتباطی مرا MERA Networks، شبکه ارتباطی ریل ایست RealEast Networks و تلکا Teleca که تخصصشان خدمت رسانی به متصدیان ارتباط از راه دور است. / تور روسیه …

 

شرکت آمریکایی اینتل Intel ، یک مرکز نرم افزاری تحقیق و توسعه را با بیش از ۵۰۰ مهندس در شهر تاسیس کرده است. ۲۵ پایگاه علمی تحقیق و توسعه نیز وجود دارند که بر علوم ارتباطات از راه دور، فن آوری رادیویی، فیزیک نظری و کاربردی منمرکز شده اند. همچنین ۳۳ موسسه آموزش عالی در این شهر وجود دارند که به فن آوری اطلاعات، ساخت نرم افزرا، سیستم اجرایی، ارتباطات، شبکه تلفن همراه، فن آوری اینترنت و مدیریت فن آوری اطلاعات پرداخته اند.

 

نیژنی نووگورود یکی از چهار شهری است که در آن پارکی اختصاصی جهت فن آوری اطلاعات ( IT – Oriented Technology Park – تور روسیه ) ساخته شده است. مهندسی صنایع، برجسته ترین صنعت در اقتصاد نیژنی نووگورود است که عمدتا در سیستم حمل و نقل به کار می رود از جمله: صنعت خودرو سازی، کشتی سازی، موتورهای دیزلی، ساخت هواپیما و ابزار آلات که در این صنعت خودرو سازی از اهمیت بیشتری برخوردار است ( ۵۰% از کل صنایع را در بر می گیرد – تور روسیه ). از جمله بزرگترین کارخانه ها عبارتند از:

 

۱- شرکت سهامی کرانسوی سرموف ( JSC Krasnoye Sormovo): 

سازنده کشتی های دریایی و رودخانه ای و انواع زیر دریایی

 

۲- شرکت سهامی کارخانه اتومبیل سازی گورکی ( JSC Gorky Automobile Planet ):

سازنده خودرو شخصی، کامیون، نفربرهای مسلح و سایر خودروهای سواری

 

۳- شرکت سهامی کارخانه سوکول ( JSC Sokol ):

سازنده هواپیما و جت

 

۴-شرکت سهامی کارخانه نیتل ( JSC Nitel ): 

سازنده تلویزیون

 

۵- شرکت سهامی کارخانه رومو ( JSC RUMO ):

سازنده ژنراتورهای دیزلی

 

۶- شرکت سهامی کارخانه کرانسی یاکور ( JSC Krasnyy yakor ):

سازنده زنجیرهای لنگر کشتی

 

 

حمل و نقل

سفر به روسیه

حمل و نقل در شهر نیژنی نووگورود روسیه توسط مترو، تراموا، تاکسیرانی مارشراتکاس Marshrutkas یا مینی بوس و اتوبوس های برقی انجام می شود. قطارهای برقی یا دیزلی برای رفت و برگشت در چندین مسیر های حومه شهر مناسب اند. اتوبوس های به صورت رایگان از نقاط مختلف شهر تا مراکز خرید مگا MEGA نیز وجود دارند. این اتوبوس های رفت و برگشتی، شاتل Shuttle نام دارند؛ که در اکتبر ( مهر ) سال ۲۰۰۶ در شهر فدیاکوو Fedyakovo در چند کیلومتری شرق شهر راه اندازی شدند.

 

راه آهن گرکووسکایا Gorkovskaya Railroad حدود ۵۷۰۰ کیلومتر از خط آهن منطقه ولگای میانی Middle Volga را در بر می گیرد گه ۱۲۰۰ کیلومتر در استان نیژنی نووگورود قرار دارد و ایستگاه مرکزی آن در نیژنی نووگورود واقع شده است. قطارهای متعدد، میان نیژنی نووگورود و سایر شهرهایروسیه از جمله مسکو تردد می کنند. از دسامبر سال ۲۰۰۲، قطارهای سریع السیر – در کمتر از ۵ ساعت ۰ برای جابجایی مسافران میان مسکو و نیژنی نووگورود راه اندازی شد. می توان از طریق خط آهن ترنس – سیبریه Trans – siberian Railway با قطارهایی که مستقیما به شهرهایی در کوهستان اورال و منطقه سیبری و نیز به شهر پکن ( پایتخت چین – تور روسیه ) می رسند، از نیژنی نووگورود به سمت شرق رفت. < تور روسیه >

 

فرودگاه نیژنی نووگورود استریجینو Strigino دارای پروازهای مستقیم به شهر های اصلی روسیه و نیز فرانکفورت در آلمان و ایروان در ارمنستان است. پایگاه هوایی سورموو Sormovo تشکیلات هوایی مهم برای هواپیماهای نظامی است و پایگاه هوایی پراودینسک Pravdinsk مخصوص هواپیماهای ردیاب Interceptor Aircraft در جریان جنگ سرد بوده است.

نیژنی نووگورود، مرکز اصلی حمل و نقل باری و مسافری با کشتی است. قایق های تفریحی در طول تابستان در مسیر میان نیژنی نووگورود، مسکو ، سن پترزبورگ و آستاراخان در رفت و آمدند. در سال ۲۰۰۶ تعداد محدودی از قایق های موتوری پر سرعت، در مسیر رودخانه ولگا شروع به فعالیت نمودند. این شهر، مجاور بزرگراه روسی ام.۷ (Russian highway M-7 ) ، قطب اصلی شبکه بزرگراه های منطقه ای است.

نیژنی نووگورود پنجمین شهر بزرگ روسیه
 

 

۱-  روسیه

۲- تور روسیه

۳- سفر به روسیه

۴-  Russia

http://travelrussia.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.