تور هند – مناطق دیدنی – بمبئی – هند – قسمت اول

تور هند – مناطق دیدنی – بمبئی – هند – قسمت اول

 

مرکز تخصصی سفر به هند در ایران در این قسمت به معرفی شهر زیبای بمبئی برای علاقمندان سفر به هند و همچنین عزیزانی که در تور هند این مرکز ثبت نام کرده اند می پردازد.

بمبئی Mumbai – Bombay – تور هند

بمبئی که آن را دروازه هند ( تور هند ) Gate way of india نیز می نامند، کلمه ای است پرتغالی و معنی آن ساحل زیبا است. نام دیگر آن، آساموم بی Asumumbay است. این شهر، سابقا دهکده ی کوچکی به نام هپتانسیا Heptansia یعنی هفت جزیره بود و بعد از آن پرتغالی ها آن را اشغال کردند، بامبای bambi نام گرفت ( تور هند ). اکنون بمبئی با جمعیت ۱۸/۱۹۶/۰۰۰ نفر در سال ۲۰۰۵، پر جمعیت ترین شهر هند ( ” تور هند )، ششمین شهر پر جمعیت جهان و یکی از بزرگ ترین بنادر دنیاست. – تور هند و تور گوا –

این شهر در جزیره ی سالست Salsette island قرار دارد که تقریبا به بخش اصلی متصل است. بمبئی ( تور هند ) در غرب هند و در سواحل دریای عرب واقع شده است. میزان بارندگی سالانه ای آن، حدود ۲/۱۷۰ میلی متر است و ۹۵ درصد این بارندگی ها که از بادهای جنوب غربی مانسون منشا می گیرد، طی ۴ماه ژوئن ( تیر ) تا سپتامبر (مهر) می بارد. حداقل دما در ژانویه (دی ) به ۷ درجه ی سانتی گراد و حداکثر دما در می ( خرداد ) به ۴۲ درجه ی سانتی گراد می رسد. پرتغالی ها این شهر را در هنگام ازدواج شاهزاده کاترین برگانزا با شارل دوم انگلیس، برای جهیزیه به پادشاه انگلیس بخشیدند. (* تور هند *)

 

بمبئی ( تور هند ) شهری نسبتا بزرگ و زیبا است، در کناره ی ساحل غربی قرار گرفته و یکی از بزرگ ترین بندرگاه های طبیعی جهان به شمار می آید. این بندر، محل دریافت بسیاری از واردات هند ( تور هند ) است. همچنین اغلب کالاهایی که در هند شرقی ساخته می شود، از این بندر حمل و نقل می شود و به همین دلیل به پایتخت تجاری هند نیز شهرت یافته است. ( تور هند )

 

 

دروازه هند - Gate way of India - تور هند

دروازه هند – Gate way of India – تور هند

 

 

شهر بمبئی ( /تور هند /) یکی از مراکز تولید پارچه ی کتانی و نساجی هند است. صنایع عمده ی این شهر، چاپ و انتشار، ساخت و تعمیر کشتی، کارخانه های جواهر آلات، چرم، دارو، مواد شیمیایی، ماشین آلات و تولیدات سرامیک است.

بمبئی همچنین بزرگترین شهر تولید کننده ی فیلم سینمایی در سراسر جهان نیز به حساب می آید. دیدنی های بمبئی عبارتند از: ساحل چوپاتی، ساحل جوهو، پارک ملی سانجی گانودحی، پارک وحش بویوالی، موزه پرنس اوف ولز، موزه آلبرت ویکتوریا، کالری هنر جهانگیر، تئاتر پریتهوی، پارک کمالانهرو، باغ ویکتوریا، هاجیلای پارک و قلعه ی فراموشی.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

برای ادامه مطلب اینجا کلیک کنید ==> قسمت دوم

تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی نو – هند


تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی نو – هند

 

در قسمت قبل درباره دهلی قدیم توضیحاتی را برای دوستانی که در تور هند ثبت نام کرده اند ارائه دادیم، در این قسمت به بررسی دهلی نو New Delhi برای عزیزانی که قصد سفر به کشور هند ( دوستانی که در تور هند ثبت نام کرده اند) را دارند می پردازیم.

 

دهلی نو New Delhi – تور هند

دهلی نو با ۱۴۸۵۰ کیلومتر مربع مساحت در شمال هند ( تور هند ) و در ساحل غربی رودخانه ی یامونا در جنوب دهلی قرار گرفته است. این شهر پایتخت هند (تور هند ) ، مرکز سیاسی و مرکز شبکه ی حمل و نقل آن است. در این شهر حداقل دما در ماه ژانویه ( دی ماه )، به ۷/۳ درجه ی سانتی گراد و حداکثر دما در ماه می ( خرداد ماه )، به ۳۹/۶ درجه ی سانتی گراد می رسد. * تور هند *

 

این شهر که به خاطر باغ ها و بناهای تاریخی اش معروف است، در سال ۱۹۳۱ به عنوان پایتخت هند انتخاب شد. سپس به عنوان دومین کلان شهر هند ( / تور هند ) با چالش های زیادی روبرو شد – که یکی از آنها جمعیت زیاد است. دهلی با ۱۵/۰۴۸/۰۰۰ نفر جمعیت ( ۲۰۰۵ )، پس از بمبئی، دومین شهر پر جمعیت هند ( تور گوا – تور هند ) و هشتمین شهر پر جمعیت جهان است. / تور هند

 

تور هند - مناطق دیدنی و معروف - دهلی نو - هند

تور هند – دهلی نو – Akshardham – هند

 

شهر دهلی به خاطر بازارهای رنگارنگ، باغ های باشکوه و بناهای تاریخی زیبایش بی نظیر است. ساختمان پارلمان، کاخ مسکونی رئیس جمهور و ساختمان مسجد جاما از نقاط دیدنی این شهر هستند ( تور هند ). در این شهر می توان از بهترین موزه ها، گالری های هنری و مراکز فرهنگی بازدید کرد. همچنین دهلی برای دیدار مکان های تاریخی و فرهنگی اطراف شهر ایده آل است و دلیلش هم وجود جاده ها و مسیرهای هوایی خوب برای رفتن به این مکان ها است. (” تور هند )

 

نام فرودگاه بین المللی دهلی، International Airport Indira Gandhi است که در سال ۲۰۰۵، ۱۰/۲ میلیون نفر را جابه جا کرده است. این فرودگاه دومین فرودگاه پر تردد هند ، پس از بمبئی است.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی – هند

تور هند – مناطق دیدنی و معروف – دهلی – هند

 

مرکز تخصصی سفر به هند ( تور هند ) به پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیران خود در حوزه گردشگری ( علی الخصوص تور هند ) و با در اختیار داشتن کاملترین بانک اطلاعاتی درباره کشور هند و همچنین در زمینه برگزاری تور هند شرایطی را برای عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به وجود آورده تا این عزیزان و علاقمندان در طی تور هند با آرامش خیال و رضایت خاطر کامل سفری به یادماندنی را تجربه کنند. بنابراین در این قسمت برای آشنایی بیشتر دوستان و عزیزانی که درتور هند ثبت نام کرده اند به بررسی شهر دهلی در کشور هند می پردازیم.

 

دهلی – تور هند

مورخان معتقدند دهلی ( تور هند ) همان شهری است که در حماسه ی مهابهارت به اسم ایندرابراستا از آن نام برده اند. در قرن دوازدهم، دهلی (* تور هند *) تحت سلطه و نفوذ راجپوت ها بود. آخرین پادشاه هند که بر دهلی فرمانروایی کرد، پریت وی راج نام داشت که در سال ۱۱۹۲ در نبرد بین هندوها و مسلمین مهاجر کشته شد. از آن زمان به بعد تا زمان تسلط انگلیس بر هند ، دهلی تحت نفوذ و سلطه مسلمانان بود و آثار با عظمتی که هم اکنون در دهلی ( تور هند ) دیده می شود، از زمان فرمانروایی مسلمانان، باقی مانده است. ( تور هند و تور گوا )

 

دهلی به دو قسمت دهلی جدید و دهلی قدیم تقسیم شده است. چاندنی چوک Chandni Chowk ( تور هند )  که خیابان اصلی دهلی قدیم است و در عین حال که بسیار تماشایی است، فوق العاده کثیف و دود آلود و پر جمعیت است. علت دود آلود بودن چاندنی چوک، آن است که آشپزخانه ها و رستوران های این منطقه دودکش ندارد. این خیابان، مناظر تماشایی بسیاری دارد که از آن میان می توان به ادویه فروشی ها اشاره کرد. (/ تور هند )

تعداد کاوهایی که آزادانه در این خیابان رفت و آمد می کنند، گاهی حتی از تعداد عابران زیادتر است و عجیب این است که این گاوها مقررات عبور و مرور را به نحو احسن رعایت می کنند و هرگز صدمه ای به عابران نمی رسانند. بزرگترین مسجد جهان ( تور هند ) در نزدیکی همین خیابان قرار گرفته و لال قلعه یا دژ قرمز Red Fort – که در دوران مغول های گورکانی، قصر بود – نیز رو به روی همین خیابان است.

 

تور هند - مناطق دیدنی و معروف - دهلی - هند

تور هند – دهلی – قلعه قرمز Red Fort

 

 

از دیگر جاهای دیدنی این شهر، رصد خانه جنتر منتر، معبد بیرلا، میدان کنات، باغ وحش، پرانا قلعه، آرامگاه همایون Humayun Tomb، معبد شری لکشمیناراین، مزار نظام الدین، مسجد قوت الاسلام، بنای پارلمان، دروازه هند، باغ های مغول، پارک بوداجایانتی، کوینز گاردنز، باغ های قدیسه و باغ های روشن آرااست . * تور هند *

 

قطب منار Qutb Minar در فاصله ی ۱۸ کیلومتری دهلی و در حوالی یکی از پایتخت های قدیم هند، یعنی مهرائول Meheraul قرار دارد. 

 

Qutab-Minar -قطب منار - تور هند

Qutab-Minar -قطب منار – تور هند

 

این بنا یک برج پنج طبقه به طول ۷۳ متر است که محیط فوقانی آن ۱۸ متر و محیط تحتانی اش ۴۶ متر است. این برج را قطب الدین ایبک به مناسبت پیروزی در جنگ با هندوان بنا کرد. ویرانه ی قصر پریت وی راج – آخرین پادشاه هندوی دهلی – نیز در نزدیکی قطب منار واقع شده است. 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

تور هند – جغرافیای اقتصادی – شیلات – جنگلداری – هند

تور هند – جغرافیای اقتصادی – شیلات – جنگلداری – هند

 

جنگلداری – تور هند

هند ، سرشار از منابع طبیعی است. بارندگی فراوان در هند ، رودهای پر آب و تنوع آب و هوایی، باعث رویش گیاهان مختلفی می شود. صنعت جنگلداری هند ( تور هند ) به دلایل مختلف اهمیت زیادی دارد. (” تور هند – تور گوا “)

طبق گزارش فائو FAO در سال ۲۰۰۲ در هند ، حدود ۳۷۳٫۷۷۵٫۰۰۰ متر مکعب چوب برای مصارف غیر از سوخت و ۳۰۰٫۵۶۴٫۰۰۰ متر مکعب چوب برای سوخت برداشت شده است که رقم قابل توجهی است. در همان سال، ۱/۱۱۵ میلیون دلار واردات و ۸۳ میلیون دلار صادرات محصولات جنگلی داشته است. – تور هند –

 

شیلات – تور هند

هند با دارا بودن ۵۶۸۶ کیلومتر ساحل و رودخانه های مختلف، امکانات مناسبی برای  صنعت شیلات و پرورش آبزیان دارد. طبق گزارش فائو FAO در سال ۲۰۰۲ در هند ( تور هند )، حدود ۴٫۵۳۴٫۰۰۰ تن انواع ماهی و آبزیان صید شده است. در همان سال ۳۶ میلیون دلار واردات و ۱/۴۱۲ میلیون دلار صادرات این محصولات دریایی بوده است. ” تور هند “

 

صنعت جهانگردی – تور هند

کشور هند با قدمت تاریخی زیاد و آب و هوایی متنوع، جاذبه های فراوانی برای جذب توریست دارد. / تور هند

تعداد افراد شاغل در صنعت گردشگری هند ، حدود ۴۲ میلیون نفر در سال ۲۰۰۶ اعلام شده است. در همان سال، حدود ۴ میلیون نفر گردشگر از هند بازدید کرده اند. رشد جذب توریست، طی دو سال گذشته، سالانه ۱۳% بوده است. همچنین در سال ۲۰۰۴، حدود ۳۰۰ میلیون هندی از مناطق دیدنی کشور خودبازدید کرده اند. این رقم در سال ۲۰۰۲، حدود ۲۷۰ میلیون نفر بوده است. مکانی که بیشتر مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد، عمارت زیبای تاج محل در آگرا است. به طوری که در سال ۲۰۰۳، بیش از سه میلیون نفر از این بنای زیبای تاریخی دیدن کرده اند. حدود ۶۰% توریست ها را ایالت های شمالی و ۴۰% را ایالت های جنوبی هند جذب کرده اند. تور هند –

 

در سال های اخیر نیز تعداد گردشگرانی که با مقاصد غیر از گردشگری معمولی به هند مسافرت می کنند نیز رو به افزایش است. از آن جمله می توان توریست های پزشکی که با توجه به ارزانی و کیفیت نسبتا مناسب تجهیزات پزشکی، برای معالجه به هند سفر می کنند اشاره کرد. 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

تور هند – جغرافیای اقتصادی – حمل و نقل – هند

تور هند – جغرافیایی اقتصادی – حمل و نقل – هند

 

مرکز تخصصی سفر به هند ( تور هند ) به پشتوانه بیش از دو دهه تجربه مدیران خود در حوزه گردشگری ( علی الخصوص تور هند ) و با در اختیار داشتن کاملترین بانک اطلاعاتی درباره کشور هند و همچنین در زمینه برگزاری تور هند شرایطی را برای عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به وجود آورده تا این عزیزان و علاقمندان در طی  سفر به هند با آرامش خیال و رضایت خاطر کامل سفری به یادماندنی را تجربه کنند. بنابراین در این قسمت برای آشنایی بیشتر دوستان و عزیزانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به بررسی حمل و نقل در کشور هند می پردازیم.

 

حمل و نقل – تور هند

تمکانات حمل و نقل یکی از مهمترین پیشتوانه های اقتصادی هر کشوری است. ساخت شبکه های ارتباطی، نیاز به زمان و هزینه های فراوانی دارد.در  هند ، وسائط نقلیه ی گوناگونی، جمعیت یک میلیارد نفری را جابجا می کند. این کشور با ۶۳/۲۳۰ کیلومتر طول شبکه ریلی، چهارمین کشور پس از آمریکا، روسیه و چین از نظر طول خطوط راه آهن است. تقریبا تمام نقاط هند ، زیر پوشش شبکه ی راه آهن قرار دارند.

از نظر جاده نیز هند با ۳/۳۸۳/۳۴۴ کیلومتر، بعد از آمریکا در مقام دوم جهان قرار دارد. در سال ۲۰۰۵، برآورد شده است که حدود ۹/۰۳۰/۰۰۰ خودرو در هندتردد می کردند و پیش بینی می شود این رقم در سال ۲۰۱۶، به ۱۶/۹۸۰/۰۰۰ خودرو برسد. [ تور هند ]

 

در کشور هند ( تور هند )، ۳۴۱ فرودگاه ساخته شده است که از مهمترین آنها فرودگاه های شهرهای بمبئی، دهلی، چنایی و کلکته است. فرودگاه بین المللی بمبئی، پر ترددترین فرودگاه در کشورهای آسیای جنوبی از نظر تردد است. راه های آبی داخلی، اهمیت زیادی برای حمل و نقل ارزان دارد. بر این اساس، حدود ۴۸۵ کانال در هند (. تور هند .) ایجاد شده و با در نظر گرفتن بخش هایی از رودخانه که قابل کشتیرانی اند، حدود ۱۴/۵۰۰ کیلومتر راه آبی در هند وجود دارد. ناوگان کشتیرانی هند (* تور هند *)، حدود ۳۱۶ کشتی با ظرفیت بیش از هزار تن در اختیار دارد. بمبئی، کلکته، چنایی یا مدرس، جواهر لعل نهرو، هالیدا Halidia، کاندلا Kandla از مهمترین بنادر هند به شمار می روند.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir