تور هند – جغرافیایی اقتصادی – کشاورزی – هند

تور هند – جغرافیایی اقتصادی – کشاورزی – هند

 

بنا به درخواست تعدادی از دوستان که در سال گذشته در تور هند ثبت نام کرده بودند، در این قسمت مرکز تخصصی تور هند ( سفر به هند ) به بررسی کشاورزی در کشور هند می پردازد.

 

کشاورزی – تور هند

هند ( تور هند )، علی رغم پیشرفت فوق العاده در بسیاری صنایع، به طور سنتی، کشوری بر پایه ی کشاورزی محسوب می شود. در قرون گذشته محصولات کشاورزیهند (” تور هند “)، مثل ادویه جات و چای، باعث جلب توجه هر چه بیشتر اروپائیان به این کشور می شد. هم اکنون نیز تامین غذای بیش از یک میلیارد و یکصد میلیون نفر جمعیت بر عهده ی بخش کشاورزی است. (* تور هند *)

هند در تولید بسیاری از محصولات کشاورزی، جزء بزرگ ترین تولید کنندگان جهان محسوب می شود. حدود هفتاد درصد جمعیت فعال هند در بخش کشاورزی و دیگر بخش های تابعه ی آن مشغول به کار هستند. تور هند

در دهه ی ۱۹۶۰ این کشور وارد کننده ی مواد غذایی بود؛ ولی در حال حاضر به علت بهبود تکنیک آبیاری، استفاده ی مناسب از کود های شیمیایی، استفاده از بذرهای اصلاح شده و به کار گیری ماشین آلات مختلف، محصولات کشاورزی افزایش یافته و هر ساله مقدار زیادی برنج، قهوه، چای، کنف و … از هند به دیگر کشورها صادر می شود. کشور هند [ تور هند ] در حدود یکصد و شصت و دو میلیون هکتار زمین زراعی، یازده میلیون هکتار مرتع و هشت میلیون هکتار تحت پوشش گیاهان دائمی دارد. در این کشور، حدود سیصد و بیست و سه میلیون راس گاو و گاو میش و یکصد و هشتاد و چهار میلیون گوسفند و بز نیز وجود دارد.

 

 

جغرافیای اقتصادی هند - کشاورزی - تور هند

جغرافیای اقتصادی هند – کشاورزی – تور هند

 

 

طبق گزارش فائو FAO ، هند در سال ۲۰۰۲، حدود ۵/۲۲۱ میلیارد دلار واردات محصولات کشاورزی، جنگلی و شیلات داشته و در همان سال حدود ۷/۰۴۹ میلیارد دلار از این محصولات را صادر کرده است.

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

تور روسیه – درک موقعیت روسیه

تور روسیه – درک موقعیت روسیه

 

توصیف کشوری به گستردگی روسیه چندان آسان نیست. وسعت این کشور که از شرق اروپا تا شمال آسیا گسترش یافته، در تصور نمی گنجد. هنگامی که خورشید در کالینیگراد، بخش کوچک و جدا افتاده از خاک روسیه که میان لهستان و لیتوانی قرار گرفته، غروب می کند روز دیگری در ولادی وستک نقطه پایانی خط آهن سراسری سیبری واقع در ساحل ژاپن آغاز می شود. ( تور روسیه )

ارز مسکو پایتخت روسیه تا هر یک از مرزهای این کشور به اندازه یک روز رانندگی راه است. به این مقایسه حیرت انگیز توجه کنید: وسعت ناحیه جغرافیایی که با نام سیبری روسیه مشهور است و از کوه های اورال تا ساحل اقیانوس آرام امتداد یافته از وسعت سطح روشن ماه بیشتر است. ( تور روسیه .).

 

موانع طبیعی، گستره وسیع روسیه را به شدت آشفته کرده اند. بالا رفتن از کوه های اورال که تنها در برخی نقاط ارتفاعی بیش از نهصد متر دارند، آسان است. امواج جمعیت سراسر دشت های وسیعی را که با عنوان استپ های روسیه شناخته شده اند، در نوردیده اند. هنگامی که مردم در غرب کوه های اورال روسیه ساکن شدند، سکونت در نواحی شرق و جنوب را نیز به عنوان مهم ترین آروزی خود در نظر گرفتند.

 

تاریخ منحصر به فرد و  پیچیده روسیه – تور روسیه

روسیه ، چه در بخش آسیایی و جه در بخش اروپایی دارای پیوندهای محکمی با تاریخ و فرهنگ اروپاست. اما تاریخ این کشور از جهات مهمی با تاریخ اروپا تفاوت دارد. روسیه هیچ گاه بخشی از امپراتوری روم نبود و نیز هیچ گاه گذار فرهنگ از دوران باستان را که ملل اروپای غربی را شکل بخشید تجربه نکرد. اروپا هیچ گاه به تسخیر مهاجمان مغول در نیامد. سلطه شدید آنان بر روسیه ( . تور روسیه ) به مدت بیش از دو قرن به معنای دور افتادن این کشور از پیشرفت های علمی و فرهنگی عظیم دوره رنسانس بود. در سال هایی که انگلستان شاهد سلطنت ملکه الیزابت اول و اجرای نمایشنامه های فوق العاده شکسپیر بود، روسیه در زیر سلطه حکومت استبدادی و سرانجام ویرانگر ایوان مخوف دست و پا می زد. [ تور روسیه ]

 

پتر کبیر نخستین حاکم روسیه بود که تمایلاتی در جهت غربی ساختن و مدرنیزه کردن کشورش داشت و اصلاحات خاص او دورانی تازه در تاریخ ای کشور را آغاز کرد. با وجود این، روسیه در قرن های هجدهم و نوزدهم بسیار عقب مانده بود، اکثریت قریب به اتفاق جمعیت روسیه در این دوران بی سواد بودند و حکومت نیز اهمیتی به نوآوری های افراد نمی داد. قرن بیستم شاهد دگرگونی هایی اساسی در روسیه بود. در این قرن روسیه به عنوان قدرتی جهانی به رقیب ایلات متحده آمریکا تبدیل شد. گرچه در دوران حکومت کمونیستی دستاورد های تکنولوژی و اقتصادی به دست آمد، که تداعی کننده زندگی بهتر برای همه مردم بود، اما نظام  کمونیستی نیز همچون حکومت های مستبد پیش از خود عمل می کرد. شمار اندک مرگ و میر در کشوری به وسعت اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی یکی از حیرت انگیز ترین پیشرفت های دوران معاصر است.

 

فدراسیون روسیه جدید با چالش های تازه ای رو بروست. کنترل تسلیحات، نگهداری از مواد هسته ای و گسترش نهاد های قانونی و اقتصادی به منظور حفظ جامعه تازه سازمان یافته و اقتصاد این کشور پهناور، برخی از مسائل مهم در قرن بیست و یکم به شمار می روند.

تور هند – بررسی ادبیات غنی هند – قسمت دوم


تور هند – بررسی ادبیات غنی هند – قسمت دوم

همان طور که در قسمت اول ادبیات هند برای علاقمندان و دوستانی که در تور هند ثبت نام کرده اند به بررسی آن پرداختیم در قسمت دوم آن به ادامه آن می پردازیم

 

ادبیات  هند – تور هند 

زبان فارسی، زبان رایج در دربار و فرامین اجرایی و همچنین رسانه ای ارتباطی برای انتقال فرهنگ، بین دو کشور هند و ایران [ تور هند ] در دوران حکومت حاکمان مسلمان به شمار می رفت. بنابراین در این دوران، شرح وقایع تاریخی، اسناد حکومتی، فرامین دولتی، کتیبه ها و سکه ها همه به زبان فارسی نوشته شده اند. در دوره ی صفوی، تعداد زیادی از شاعران ایرانی به دلایل مختلف به هند ( تور هند ) مهاجرت و مسافرت کردند. مردم هند ، به خصوص آنان که با ایرانیان اشتراکات مذهبی و زبانی داشتند، برای شاعران ایرانی ارزش و احترام خاصی قائل بودند. همچنین کتاب ها و ادبیات فارسی و عربی که مسلمانان، هم زمان با پادشاهی اکبر شاه با خود بههند آورده بودند، منبع خوبی برای هندی ها گردید و همین مسئله باعث شد شاعران و ادیبان هندی از کلمات و واژه های فارسی در اشعار و آثار خود استفاده کنند. تور هند ؛

مانولارلانکیرن نخستین شاعر هندوی دربار اکبر شاه بود که به خوبی، به زبان فارسی شعر می سرود. صائب تبریزی – شاعر بزرگ ایران – نیز تعدادی از غزل های ارزشمند تاسانی را همراه با غزل های خود ثبت کرده بود. شعر تاسانی، مملو از افکار و تصورات عمیق عرفانی است. * تور هند *

از دیگر شاعران دربار اکبر شاه می توان به بهوپت رای بیراجی و امیر بیگ اشاره کرد که به زبان فارسی شعر می سرودند. با گذشت زمان هندی های (تور هند )  بیشتری به مطالعه ی زبان فارسی پرداختند و آثاری نیز به همین زبان از خود به جای گذاشتند؛ مانند: چندر بهان برهمن با اثر معروف خود به نام چارچمن، میرزا عبدل القادر بیدل، امیرخسرو دهلوی، فیضی کاشانی، ذوقی رام حسرت منشی هار کوپای تافته، منشی رام داس محیط، آندرام مخلص، سیالکوتی مل وارسته، وندانگرایا و … با ورود اروپائیان به هند (” تور هند “)، به خصوص در دوران استعمار انگلیس به مرور از نفوذ و عمومیت زبان فارسی در هند ( “. تور هند .” ) کاسته شد؛ به طوری که هم اکنون تعداد بسیار محدودی از مردم هند ، با زبان فارسی آشنا هستند. 

 

 

برای ادامه ی مطلب اینجا را کلیک کنید ==> ادبیات هند قسمت اول

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

تور هند – بررسی ادبیات غنی هند – قسمت اول

تور هند – بررسی ادبیات غنی هند – قسمت اول

 

با توجه به اهمیت ادبیات هر کشور در نشان دادن قدمت، تمدن و فرهنگ یک کشور، مرکز تخصصی سفر به هند در ایران ( تور هند ) در این قسمت به بررسی ادبیات کشور هند برای شرکت کننده گان تور هند می پردازد.

 

ادبیات  هند – تور هند 

کتیبه های آشوکا قدیمی ترین کتیبه های نوشته شده در هند (. تور هند .) هستند. این کتیبه ها در قرن سوم قبل از میلاد به زبان سانسکریت نوشته شده اند. کاربرد سانسکریت در کتیبه نویسی، ادبیات بودائی و جینی – که استفاده از آن ابتدا در این کیش معمول نبود – همواره رو به افزایش بوده است. کالیداس KALIDAS نخستین نام مشهور در ادبیات سانسکریت و بزرگ ترین شاعر و درام نویس هند است. < تور هند >

وی در حدود قرن پنجم یا ششم میلادی می زیسته است و درام معروف شاکونتالا، اثر برجسته ی اوست. این اثر و دیگر آثار وی همچون مگادوتا یا ابر پیغامبر او را در مقام بزرگ ترین شاعر سانسکریت ( تور هند )  قرار داده است. این شاعر در اروپا نیز شهرت به سزایی دارد. گوته – شاعر بزرگ آلمان – درام شاکونتالا را ترجمه کرده و کالیداس را به عظمت ستوده است. تور هند

در ادبیات هند ” تور هند ” ، اشعار زیادی نیز وجود دارد که گاهی قصایدی کوتاه و گاه قطعاتی بلندترند. این اشعار معمولا به شکل صد بیتی هستند که یا جنبه ی غزل محض دارند ویا غزل های تعلیمی هستند. به علاوه از همان قرون اول میلادی، اشعار حکمی و پند و اندرز بیشماری وجود داشته که گاه از یک متن منثور درباره ی موضوع های گوناگون جدا شده اند و گاه، خود مستقل بوده اند. – تور هند -.

حکایت هندی پانچا تانترا و قصه های سانسکریت، از ودا است که در آن اشاراتی به افسانه ها و سرگذشت های خیالی از نوع عامیانه مشاهده می شود. رمان به زبان سانسکریت بسیار کم است و به دشواری می توان این عنوان را بر آنها نهاد. نخستین رمان هند ( . تور هند . ) از نظر تاریخی، کتابی به نام دان دین است. این کتاب را – که مربوط به قرن ششم یا هفتم میلادی است – شاهکار نثر ادبی سانسکریت می دانند. همچنین نمایش نامه هایی تاریخی، همانند حماسه های تاریخی نیز وجود دارند که در آن سلاطین و شخصیت های بلند پایه را به روی صحنه می آورند و صفات برجسته ی آنان به گونه ای مبالغه آمیز تحسین و تکریم می شود. امروزه نیز، تعداد فراوانی نمایش نامه ی سنتی یا نو گرا به زبان سانسکریت (” تور هند “) نوشته می شود.

 

کشور هند - زبان سانسکریت - تور هند

کشور هند – زبان سانسکریت – تور هند

 

از بهترین آنها می توان از نمایش نامه های پروفسور و راگوان از مدرس و ماهالینگا و شاستری را نیز از مدرس و ناریانا نام برد. همچنین داستان های بسیاری از نویسندگان معاصر هندی در دسترس افراد انگلیسی زبان است. مشهورترین نویسندگان امروزی هند (< تور هند >) آر. کی. ناریان، وی. اس. نایپول وای. روی هستند.تور هند .—

 

از زمان حکومت هخامنشیان در ایران تا پایان حکومت مغول در هند، روابط تجاری، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و مذهبی میان دو کشور ایران و هند (/ تور هند /) وجود داشته است. این دو کشور همواره از طریق مبادله ی اندیشه در زمینه های ادبیات، هنر، دین و سایر مولفه های فرهنگی بر یکدیگر تاثیر گذارده اند. همواره از زمان های قدیم یک خویشاوندی نژادی و وابستگی زبانی بین مردم این دو سرزمین وجود داشته است و زبان فارسی تا امروز، پیوستگی خود را با زبان سانسکریت حفظ کرده است. تور هند و تور گوا .

از نظر اعتقادی نیز باید گفت که توازنی کاملا آشکار در حیطه افکار و باورها میان مردم ایران و هند وجود دارد. بر اساس اینگونه سوابق تاریخی و همچنین به دلیل فرمانروایی حاکمان مسلمان و فارسی زبان بر هند آنها از اهمیت و ضرورت یادگیری زبان فارسی که تاثیر بسزایی بر مشاغل مختلف و روابط و موقعیت های اجتماعی آنها داشت، آگاه شدند. در نیمه ی اول قرن دهم میلادی، ابوریحان بیرونی – که همراه با شله محمود غزنوی به هند آمده بود – به مطالعه ی زبان سانسکریت و گرد آوری مطالب لازم برای اثر معروف خود به نام ماللهند – که به عنوان هند البیرونی شهرت دارد – ( گزارش مفصلی از مذهب، فلسفه، ادبیات، تاریخ، قوانین، آداب و رسوم و نجوم کشور هند – تور هند )  پرداخت.

در این زمان، ارتباطات اجتماعی میان هندی ها و مسلمانان به اندازه ای عمیق شده بود که موانع نژادی بین مردم این دو سرزمین فرو ریخته و به دنبال آن تمدن و فرهنگ اسلامی به سرعت در هند { تور هند } گسترش یافته بود. زبان فارسی یکی از زبان هایی است که هندی ها ارتباط عمیق با آن برقرار کرده و به خوبی از عهده ی یادگیری آن بر آمداند. آنها توجه خود را به احداث آثار تاریخی و تالیف آثار ادبی، به ویژه در زمینه ی شعر، فرهنگ نویسی، نامه نگاری، خاطره نویسی، وقایع نویسی، روزنامه نگاری و هند شناسی [ تور هند ] به زبان فارسی، معطوف کردند. 

 

 

برای ادامه ی مطلب اینجا را کلیک کنید ==> ادبیات هند قسمت دوم

 

 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir

 

هند – هنرهای مورد توجه – صنایع دستی – تور هند

هند – هنرهای مورد توجه – صنایع دستی – تور هند

با توجه به اهمیت صنایع دستی در نشان دادن قدمت و تمدن و فرهنگ یک کشور و اقوام آن، مرکز تخصصی سفر به هند در ایران ( تور هند )، در این قسمت برای درک بهتر از صنایع دستی در هند برای دوستانی که در تور هند شرکت کرده اند به بررسی این موضوع می پردازد.

 

هنر های دستی – تور هند

صنایع دستی هند ( تور هند ) از قدیم، درز دهکده ها و روستاهای هند رواج داشته است. از ظروف سفالی بدوی گرفته تا بهترین آثار زرگری و ظریف ترین زربافت ها در این کشور ساخته می شود. ظرف های گلی پیدا شده در موهنجادارو و خرابه های هراپا بهترین دلیل بر وجود صنایع قدیمی در هندوستان است. شهر های بنارس، مرشد آباد در بنگال، احمد آباد و سورت در بمبئی و تروچیراپالی در مدرس، به صنعت نساجی در زمینه ی تولید منسوجات زری بافی و ابریشم کاری و نخ شهرت داشته و دارند. تور هند

شهر میسور نیز به خاطر پارچه های ابریشمی و تافته و اطلس معروفیت بسیار دارد. ساری های ساخت این شهر ها شهرت جهانی دارند. شال های ابریشمی و پشمی و سوزن کاری کشمیر نیز بسیار مشهور است. شال ترمه ای کشمیر از دیرباز در ایران معروف بوده است.

 

پارچه ابریشمی - تور هند

پارچه ابریشمی – تور هند

 

 

شهر های کشمیر، میسور، تراونکور و گجرات در صنعت چوب و منبت کاری روی آن در جهان معروف هستند. شهر های مرشد آباد و کتک، سبک عاج کاری مخصوصی دارند. مینا کاری – که در اردو هم به همین نام موسوم است – در شهر های بنارس، دهلی، لوکنو، رام پور و جی پور به همراه زرگری و جواهر سازی بسیار ترقی کرده است. (. تور هند ) 

در کشمیر، لوکنو، اگره، مظفر آباد و گرداسپور مصنوعات ظریفی به سبک های گوناگون ساخته شده و در بازار ها در معرض تماشا و تحسین جهانیان قرار دارد. یکی دیگر از محصولات هند (” تور هند ” )، داروهای گیاهی است. پزشکی سنتی در هند ، علم است و بسیاری از مردم آن را قبول کرده اند؛ به طوری که حتی در بیمارستان های بزرگی چون بیمارستان کرالا، داروهای سنتی عرضه می کنند. روغن نارگیل، روغن ببر و روغن مار که هر کدام از نظر هندی ها خاصیتی دارند از پر فروش ترین داروهای سنتی است. 

تور هند | تور گوا | سفر به هند | تور هندوستان

http://india-tour.ir